3.02.2012

5 YILDIZ'LI HANZOLAR

Öğrenci adamız. Ne iş olsa yaparız... 

    Sağolsun 'sevdiğimiz bir kardeşimiz' kıyak bir iş ayarladı sevabına. Haftada 2 gün otellerde takılıyoruz. Çeşitli şirketlerin eğitim toplantıları oluyor.İş adamları geliyor. Ben de babamın takım elbisesini giyip gidiyorum, kodamanlar eğitim salonuna girerken çıkarken, hoşgeldiniz beşgittiniz efendim çekiyorum. Fena da iş değil... Elimize 2 kuruş geçiyor işte, bir de açık büfeden yemek yiyoruz.

    Bugün AKP sermayesine ait bir otele eğitim seminerine gittim. Öyleymiş... Otelin en alt katında cami,mescit falan var. Alkol yok, tv'lerde kanal 24 açık. Eğitim seminerine de Anadolunun çeşitli yerlerinden 'güzide' iş adamları,tüccarlar gelmiş. Kayseri olsun, Trabzon olsun,Sivas olsun... Hani şu Anadolu Kaplanları dedikleri daha çok tüccarlardan oluşan sermaye grubuna mensup tipler. Her hallerinden anlaşılıyor zaten.

   Ulan bir önceden gittiğim toplantılardaki adamlara bakıyorum, bir bunlara bakıyorum. Hani insanın gözünü sevdiğiminin cumhuriyet burjuvazisi diyesi geliyor. Adamlar tamam kapitalist ama olay Türk filmlerindeki gibi değil ki... Adamlar seni 'adam' yerine koyuyor.Boşuna dememişler 'burjuvazi büyüler' diye!  ''Hoşgeldiniz efendim,buyrun...'' diyorsun adamı yüzü gülüyor. Sonra okuyor musun diye soruyor, ne okuyorsun diyor,burs alıyor musun falan diyor. İstese seni sikine takmaz,yok sayar. Ama ego'su yok adamın harbi zengin yani...Sevdiğimizden böyle şeyleri değil ama bir de bugün gördüğüm öküzlerle karşılaştırdığında ... yuh diyorsun!

     Adama ''hoşgeldin'' diyorsun öküz gibi suratına bakıyor, salak saçma sorular soruyor.Birisi ''otel kaç yıldızlı?'' diye sordu. ''4 efendim.'' dedim, '' hep de 4 yıldızlı otellerde seminer oluyor, hiç 5 yıldızlı denk gelmedi yav..'' diyor. Yandan da bir başkası ''havuz yok,ondan bir yıldız eksik'' diyor. Ulan yarrağaam 5 yıldız olsa nolur,15 yıldız olsa nolur. Giriyon derse ,çıkıyon... Açıköğretim iktisat seviyesinde olmayan şeyleri bile anlamıyon,sonra çay içiyon kek yiyon ayı gibi her ders arasında,başka da bir bok yapmıyon. Yıldızına sokim yani... Öbürü de havuz diyor. Para vermiş ya havuz olsa kışın ortasında donunu getirip havuza girecek ayı!

    Sermaye el değiştiriyor diyorlar ya,harbiden de değiştiriyormuş. Bu adamlar bize eski devlete dayalı cumhuriyet burjuvazisini aratır ben size diyeyim hizmet sektörü çalışanları. Bunlardan burjuva da olmaz,anca 'kıroyum emme para ben de' olur. Ali Ağaoğlu falan olur...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder